photo

LIFEH2OBUS

A LIFEH2OBUS az Európai Unió által társfinanszírozott projekt, melynek célja, hogy kialakítson a vízkezeléssel kapcsolatos európai jó gyakorlatokat a közösségi közlekedési szektorban buszüzemeltetéssel foglalkozó társaságok között. A megvalósuló projekt legfőbb célja, hogy a lehető legalacsonyabb szintre szorítsa le a vízfogyasztást. Ez az első alkalom, hogy az EU a közösségi közlekedési szektorban kezdeményez vízkezeléssel kapcsolatos projektet.

 

A három éves projekt időtartama alatt információkat gyűjtünk egy innovatív szoftver rendszer segítségével. Ezeket az adatokat elemezzük és kialakítjuk a legjobb megoldásokat. A rendszer elég rugalmas ahhoz, hogy alkalmazkodjon különböző európai gazdasági, földrajzi és éghajlati kihívásokhoz.

photo

A szennyvíz mennyiségének csökkentése

A projekt eredményeképpen várhatóan kialakul egy jó gyakorlat, amit megosztunk minden európai buszüzemeltető társasággal és remélhetőleg a lehető legszélesebb körben átültetik a gyakorlatba.

 

Reményeink szerint a LIFEH2OBUS kezdeményezés közelebb hozza a közlekedési szektort a fenntarthatóságához és természeti körforgásban játszott hangsúlyosabb szerepéhez, miközben az üzemeltetőket olyan iránymutatásokkal látja el, amelyek segítségével hatásos megoldásokat tudnak bevezetni, egyúttal a szélesebb nyilvánosságot is tájékoztatva arról, hogy a vízmegőrzés fontossága a fenntarthatóság szerves része.

photo

Nemzetközi projekt

 

A projekt időtartama alatt három különféle vízmegtakarító megoldást tesztelnek és hasonlítanak össze három különböző Arriva telephelyen Európában.

 

A telephelyeket úgy választották ki, hogy azok képviseljék Európa gazdasági, földrajzi és éghajlati sokszínűségét, így a nyert adatok relevánsak lesznek a kontinensre vetítve.

 

Az első két telephely, amely részt vesz a projektben, az ArrivaBus Andor utcai garázsa, illetve az olasz Arriva Grugliasco telephelye.

 

photo

Innovatív partnerek

 

Az Arriva két további partnerrel működik együtt a projekt során: a Pluservice telepíti és szabja testre az Intelligens Garázs Menedzsment szoftverrendszert, ami felügyeli a tesztet és gyűjti a keletkezett adatokat, míg a La Sapienza egyetem elemzi az üzemeltetési, környezeti és gazdasági adatokat és elkészíti a végső értékelési mátrixot, elemez minden egyes helyszínt és technikát a hatékonysági szintekkel együtt, valamint dokumentálja a költségeket, és az előnyöket, valamint a hátrányokat is az egyes alkalmazásoknál.

photo

Jó gyakorlatok gyűjteménye

 

A LIFEH2OBUS végül minden üzemeltető részére biztosít egy olyan vezélőpult funkciót, ami segít nekik abban, hogy kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb vízkezelési megoldást, demonstrálva azt is, hogy a preventív járműtakarítási tevékenységről a prediktív módszerre való váltás milyen jelentős mértékben képes csökkenteni a vízfelhasználást, amivel a vízkészletek jobb kihasználása és időmegtakarítás is elérhető.

photo
photo

LIFEH2OBUS – az európai fenntarthatósági célok elérése

A LIFEH2OBUS támogatja a közlekedési szektort a fenntarthatósági célok és a természeti körforgásban való hatékonyabb részvételben, miközben gyakorlati útmutatóval látja el a buszüzemeltető vállalatoka.

 

Azt várják a projekttől, hogy eredményeképpen jelentősen, átlagosan 65%-kal csökken a vízfelhasználás. Ez nagyságrendileg 27 millió liter víz megtakarítását jelenti.

 

A projekt eredményeit mind a magán, mind az állami fenntartású közlekedési társaságokkal megosztják, hogy támogassák az eredmények elterjedését és alkalmazását. A közlekedésben érintett hatóságokkal pedig olyan adatokat osztanak meg, amik értékes eszközök lesznek számukra új protokollok vagy irányelvek kidolgozására a vízmegtakarítást illetően a közösségi közlekedési szektorban.

Az új buszmosó látványterve

 

A meglévő mosó felújítása után alkalmas lesz a projekthez történő adatszolgáltatásra, valamint a technológia átfogó tesztelésére.

Arriva Italia

Az Arriva 2002 óta működik Olaszországban, helyi közösségi közlekedési szolgáltatásokat nyújtva legfőképpen az északi régióban, de reptéri csatlakozó járatokat, magánfuvarozó és kereskedelmi szolgáltatásokat is biztosít nagyobb eseményekhez.

Az Arriva Italia helyi közösségi közlekedési szolgáltatást üzemeltet az Aosta-völgyben és az alábbi tartományokban: Turin, Brescia, Bergamo, Lecco és Cremona, valamint reptéri csatlakozó járatokat és mozgásukban korlátozott diákokak kiszolgáló speciális járatokat üzemeltet Rómában. Holding társaságként az Arriva Italia a többségi tulajdonosa az Arriva udine és Arriva Veneto társasáságoknak, valamint kisebbségi tulajdonosa az ASF Autolinee és Trieste Trasporti társaságoknak.

ArrivaBus

Az ArrivaBus Kft. a hazai autóbuszos személyszállítási piac meghatározó szereplője. Négy telephellyel és jelenleg az egyik legmodernebb, legfiatalabb buszállománnyal rendelkezik Magyarországon. Egyedüli magántulajdonú társaságként 1999 óta van jelen a fővárosi közösségi közlekedési piacon. Az ArrivaBus 2012. májusától a Budapesti Közlekedési Központ szolgáltatójaként vesz részt a fővárosi közlekedésben és szállít évente több mint 300 millió utast. 

A Társaságot 1998-ban a legnagyobb hazai magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoport, a Videoton Holding Zrt. alapította. Az évek során a tulajdonosi szerkezetben jelentős változások történtek, amelyek nagyban hozzájárultak a stabilitás és megbízhatóság növekedéséhez. 2008-ban a tulajdonosi körbe belépett az Európa-szerte közösségi közlekedési szolgáltatásokat nyújtó Arriva Csoport 49,9% tulajdonrésszel, ami 2023-ban 100%-ra bővült. 2013-ban a Társaság a nevében is megjelenítette az Arrivához való erős kötődését és felvette a VT-Arriva Kft. nevet. A 2021-ben történt névváltoztatás óta pedig ArrivaBus Kft. néven folytatja a tevékenységét.

La Sapienza egyetem

Az 1303-ban alapított La Sapienza a legrégibb egyetem Rómában és a legnagyobb Európában. Küldetése, hogy hozzájáruljon a tudás alapú társadalom továbbfejlesztéséhez kutatásokon, a kiváló oktatáson, valamint nemzetközi együttműködéseken keresztül. A tudományos kutatási tevékenység az egyetemen rendkívül széles spektrumot ölel fel, számos területen kiemelkedő szintet képviselve.

Ezek közül is kiemelkedik a közlekedéstudománnyal is foglalkozó DICEA (Department of Civil, Constructional and Environmental Engineering), amely számos kutatási projektet vezet az olasz Oktatási Minisztérium, valamint számos nemzetek feletti testület támogatásával (többek között az Európai Uniós finanszírozású EBSF, EBSF2, 3iBS, ZeEUS és ELIPTIC projektek).

Pluservice

1988 óta a Pluservice több mint 300 aktív ügyfelének több mint 2000 telepített alkalmazást fejlesztett és gyártott, amelyek között legfontosabbak a közlekedési társaságoknak fejlesztett vezérlő informatikai rendszerek, amiknek köszönhetően a Pluservice az olasz piacon vezető szereplővé nőtt.

This project has received funds by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or European Climate Infrastructure and Environment Executive Agency. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.

 

photo